scalar och halsdukar

Hej nu för tillfället pysslar jag inte så mycket det går upp och ner lite men det har vart väldigt mycket nu inför skördefesten så har vell en lite svaka nu. Hoppas ni förstår och nöjer er med ett blogginlägg per dag.
 
Här får ni bilder på schalar och halsduk som jag har fått önskemål på.
 
 
Denna röda schal är stickad med dom största skickorna tror storleken är 17 på skickorna. Jag har annvänt mig av två olika garner ett "strumpgarn" fabel som skiftar i rött, orange, rosa, vit brun mm. Det andra garnet heter vivaldi som är vinröd. Denna blev en större modell än vad jag brukar göra men det beror på hur man vill ha den. Kanten runt schalen är virkad. 350kr
 
 
 
 
Denna schal är stickad med stickor i storlek 15 ni som inte vet skillnaden är att det blir mindre "hål" ju mindre stickor man har. Den är stickad med två olika garner fabel "sockgarn" skiftar i grön,turkos, blå, vit mm. Det andra garnet är ett ljusblått vivaldi. Denna schal är lite mindre än jag brukar göra. (sålt dom som jag brukar ha och visa). Som ni ser med en mindre schal kan man ha både runt axlarna och runt halsen. Det är en virkad kant på den och en bild som visar hur det ser ut. 350kr
 
ingen bra bild på mig men där har ni ett annat exempel på färg och där har jag en lite mindre schal runt halsen.
tubhaslduk eller snurrhalsduk som jag också har hört. Denna är stickad med 15 skickor med ett vivaldi garn som är becht men jag tycker det skiftar lite i rosa beror på vilka kläder man har. Den har en virkad kant med ett vitt vivaldi garn. 250kr
 
Hoppas ni gillar dom även att jag inte hade så mycket olika färger. Halsdukar och schalar går att beställa i vilken färg som helst.
 
/annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0